استاندارد 10 گانه بهبود مستمر

استاندارد 10 گانه بهبود مستمر

دکتر کامل حسین زاده

ضرورت حفظ محیط زیست

استاندارد 10 گانه بهبود عملکرد Performance Improvement

مقدمه

10 استاندارد وجود دارد که  مدیران کسب و کار برای بهبود عملکرد خود از آن استفاده می نمایند. چهار استاندارد اول بعضاً اصول خوانده می شوند زیرا برای هر استانداردی که در کسب وکارها بکار می­رو

د،  اساسی هستند. هر جنبه ای از این استاندارد ها در  یک پروژه  یافت می شود.

چهار استاندارد اول عبارتند از:

استاندارد 1: روی نتایج یا خروجی­ها متمرکز شوید

استاندارد 2: یک نگرش سیستمی داشته باشید.

استاندارد 3: ارزش آفرین باشید.

استاندارد 4: با مشتری ها و ذینفعان متخصصان شایسته یک فرآیند سیستماتیک را مشارکت نمایید فرآیندی که در استاندارد های بشرح زیر نشان داده می­شود:

استاندارد 5: نیاز یا فرصت ها را بشناسید.

استاندارد 6: علت را تعیین کنید

ستاندارد 7: راه حل های طراحی از جمله پیاده سازی و ارزیابی را نشان دهید.

استاندارد 8: از انعطاف پذیری و امکان سنجی راه حل ها اطمینان حاصل کنید.

استاندارد 9: راه حل ها را پیاده سازی کنید

استاندارد 10: ارزیابی نتایج و تاثیرات آن

استانداردهای 1-4: چهار استاندارد اول برای اساس هر استاندارد است.

خط مشی ما

  • هرآنچه که گفتيم، آن را به موقع انجام می­دهیم.
  • هرآنچه که مي­گوييم پاي آن مي­ايستيم چه آن را به يک يا چند نفر، و چه به خودمان گفته­باشيم.
  • هرآنچه که مي­دانيم انجام می­دهيم و به موقع هم انجام می­دهیم، همانطوري انجام می­دهيم که مي­دانيم بايد سر موقع انجام شود
  • هرآنچه که از ما انتظار مي­رود انجام بشود، انجام می­دهیم (حتي اگر صريحا به ما اعلام نشده باشد)،  آن را سر موقع انجام خواهیم داد، مگر اينکه صريحا با انجام آن مخالفت کرده باشیم.
  • معيارهاي اخلاقي مشتریان، جامعه و قانوني را می­پذیریم و به آن پایبندیم.

فواید ISO 14001

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *