استاندارد 10 گانه بهبود مستمر

دکتر کامل حسین زاده
ضرورت حفظ محیط زیست
استاندارد 10 گانه بهبود عملکرد Performance Improvement
مقدمه
10 استاندارد وجود دارد که مدیران کسب و کار برای بهبود عملکرد خود از آن استفاده می نمایند. چهار استاندارد اول بعضاً اصول خوانده می شوند زیرا برای هر استانداردی که در کسب وکارها بکار میرو
د، اساسی هستند. هر جنبه ای از این استاندارد ها در یک پروژه یافت می شود.
چهار استاندارد اول عبارتند از:
استاندارد 1: روی نتایج یا خروجیها متمرکز شوید
استاندارد 2: یک نگرش سیستمی داشته باشید.
استاندارد 3: ارزش آفرین باشید.
استاندارد 4: با مشتری ها و ذینفعان متخصصان شایسته یک فرآیند سیستماتیک را مشارکت نمایید فرآیندی که در استاندارد های بشرح زیر نشان داده میشود:
استاندارد 5: نیاز یا فرصت ها را بشناسید.
استاندارد 6: علت را تعیین کنید
ستاندارد 7: راه حل های طراحی از جمله پیاده سازی و ارزیابی را نشان دهید.
استاندارد 8: از انعطاف پذیری و امکان سنجی راه حل ها اطمینان حاصل کنید.
استاندارد 9: راه حل ها را پیاده سازی کنید
استاندارد 10: ارزیابی نتایج و تاثیرات آن
استانداردهای 1-4: چهار استاندارد اول برای اساس هر استاندارد است.
خط مشی ما
- هرآنچه که گفتيم، آن را به موقع انجام میدهیم.
- هرآنچه که ميگوييم پاي آن ميايستيم چه آن را به يک يا چند نفر، و چه به خودمان گفتهباشيم.
- هرآنچه که ميدانيم انجام میدهيم و به موقع هم انجام میدهیم، همانطوري انجام میدهيم که ميدانيم بايد سر موقع انجام شود
- هرآنچه که از ما انتظار ميرود انجام بشود، انجام میدهیم (حتي اگر صريحا به ما اعلام نشده باشد)، آن را سر موقع انجام خواهیم داد، مگر اينکه صريحا با انجام آن مخالفت کرده باشیم.
- معيارهاي اخلاقي مشتریان، جامعه و قانوني را میپذیریم و به آن پایبندیم.